Dingen waar ik (veel) enthousiaster over ben dan de gemiddelde mens

dinsdag 21 oktober 2014

Natuurlijk is er ook dat andere lijstje. Want uiteraard ben ik niet alleen een zeurpiet en een zwartkijker. Hierbij - in willekeurige volgorde- een opsomming van dingen waar ik blij van wordt. Blijer waarschijnlijk dan de gemiddelde medemens:

Ontbijten: een dag die start met een gezellig en lekker ontbijt kan in mijn ogen al bijna niet meer mislukken. En olala, dan hebben we het nog niet eens gehad over buiten de deur ontbijten! Met voorsprong altijd mijn favoriete moment van de dag, op vakantie of tijdens weekendjes weg. Alleen jammer dat ik er als werkmens doordeweeks zo weinig tijd voor kan uittrekken. Voornemen: als ik gepensioneerd ben, wil ik ALLE ontbijtadresjes van de streek uitproberen. Dat vooruitzicht nemen jullie me alvast niet af, dames en heren politici die de pensioenleeftijd willen optrekken naar 67!

Matinettes van Callebaut: in dezelfde categorie: de chocoladeschijfjes van Callebaut voor tussen de boterham. Ik zweer het u, de hemel op een ontbijtbordje!

Fetakaas: fetakaas en ik, wij hebben ons hart aan elkaar verloren op 6dejaarsreis in Griekenland. Sindsdien is mijn leven niet meer hetzelfde. Geen idee hoe ik het die 18 jaar ervoor zonder heb kunnen doen!

Realityprogramma's: Over mensen die gaan trouwen. Over mensen met verzamelwoede. Over mensen die herstellen van mislukte operaties. Over mensen die hun antiek en oude brol proberen te veilen. Over mensen die in LA wonen, maar toch vaak naar België komen. Over mensen die niets deftig hebben om aan te trekken, en gered worden door een stijlvolle homo. Programma's over mensen, quoi.

Natuurdocumentaires: van documentaires op National Geographic of Discovery Channel word ik dan weer heel zen. Bonuspunten als er dolfijnen, walvissen of ander diepzeegespuis in meedoen!

Alleen (thuis) zijn: aaaaah, het genot om een hele avond/dag rond te hangen in kamerjas en met niemand hoeven te praten...Bestaat er iets beter om het hoofd leeg te maken?

Stilte: ik zie mezelf als een redelijk groot muziekliefhebber. Maar soms he, gaat er niets boven het geluid van stilte. Van lawaai of slechte muziek kan ik op de verkeerde momenten echt agressief worden.

Enkellaarsjes: de vlottere, meer jeugdige (of dat maak ik mezelf toch wijs) variant van de lange laars, die ook nog eens overal onder past (again: dat vertel ik toch altijd tegen mezelf)

Teva's: een pak minder modieus, deze lelijke rubberen kloefers. Maar het heeft toch wel iets, sandalen dragen die elk scoutskamp en elke verre reis hebben meegemaakt...Teva's hebben lovers en haters, en ik denk dat ik bij de eerste categorie hoor.

Blazers: jasjes die de hele attitude van een vrouw in een vingerknip kunnen veranderen. Van "ik ben nog maar net afgestudeerd en zit middenin een kleding-identiteitscrisis" naar "kijk mij, ik ben een echte zakenvrouw!" in 2 seconden. Petje af voor de blazer!

Streepjes; want alles wat zorgt voor een vleugje Parijs/Frankrijk in het dagelijks leven is goed, toch???

Naar de sauna gaan: oh hallo, zweterige, warme en betere versie van mezelf!

Limburgers: geen idee waarom, maar Limburgers hebben bij mij altijd een streepje voor. Zo'n lieve, pretentieloze mensen! <3

Rommelmarkten: om te kijken wat mensen verzamelen of verzameld hebben. Om versteld te staan van het feit dat mensen soms mooie dingen wegdoen voor weinig geld. Of net het tegenovergestelde: denken dat hun rommeltje van op zolder echte antiek is. Lachen met opkopers, die elk weekend bij het krieken van de dag op pad gaan. Maar even goed met standhouders, die altijd naast dezelfde mensen willen staan, waarmee ze intussen al beste vrienden zijn geworden. Rommelmarkten brengen zowel het schoonste als het lelijkste in de mens naar boven.

Water: moeilijk uit te leggen waarom, maar ik hou van water. Weinig dingen die even multifunctioneel zijn.

BiFi worsten: een vriendin van mij rangschikte de BiFi worst onlangs in de categorie "fout eten uit de jaren '90". Maar man toch, er zijn weinig dingen die een lange, uitgehongerde treinrit meer draagbaar kunnen maken dan een lekkere, stinkende BiFi worst!

Smurfentaart: Geen feestje is compleet zonder smurfentaart. Ik heb persoonlijk ook nog geen gâteau gevonden die hieraan tippen!


Voor al wie ik hier op een doordeweekse dinsdag met een hongerke heb opgezadeld: mijn excuses



Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs