[REVIEW] Ontbijten op zondag bij Jam in Antwerpen

zondag 26 oktober 2014

Ik schreef het al in mijn vorige blogpost: ik ben een ontbijt-aficionado. Koffiekoeken, fruitsla, versgeperst fruitsap: allemaal dingen waarvoor je mij op een zondagochtend (of eigenlijk op elke ochtend, for that matter) mag wakker maken. En als je me helemaal blij wilt krijgen, dan moet je vooral voorstellen om die belangrijkste maaltijd van de dag buiten de deur te consumeren. De dag dat ik niet op zo'n aanbod inga, mag er een dokter gebeld worden, want dan is er iets grondig mis.

In september was ik tijdens het weekend in Antwerpen voor een vriendinnendate. Nog wat van de laatste zomerzonnestralen genieten bij een geïmproviseerde barbecue in Park Spoor Noord, gevolgd door een mini-kroegentocht. 100% Antwerpen was de werktitel voor deze mini-vakantie in eigen land, naar analogie met de reisgidsenreeks.

De ochtend na the night before doken we -nog enigszins slaapdronken- opnieuw de Antwerpse binnenstad in om de innerlijke mens te versterken met een ontbijtje. In de buurt van het gezellige Hendrik Conscienceplein trok deze tent onze aandacht.





Mooi hoekpand met een tof terras, gevuld met een mix van toevallig passerende toeristen en Antwerpse gezinnen met kinderen. Wij namen plaats op het terras aan een oude schoolbank, en kozen meteen voor het grootst beschikbare ontbijt op de kaart: de grote honger.



Door het feit dat het gezelschap waarmee ik aan tafel zat, bestond uit trage eters die elkaar bovendien al veel te lang niet meer gezien hadden, deden we er behoorlijk lang over om onze grote honger te verorberen. Maar finaal speelden we alles met veel smaak naar binnen. Ook de huisgemaakte ice-tea die we nadien nog dronken was heerlijk! Jammer dat we net gegeten hadden overigens, want ook de lunchgerechten op het bord hadden we wel willen proberen.

Creatief met letter, cijfers en de beschikbare bordruimte :-)

Ach ja, dat zal voor de volgende keer zijn. Die rechnung, bitte!

Kudos voor de schattige boodschap onderaan op onze rekening!

Ontbijten of gewoon eten bij Jam kan in de Wolstraat 47 in Antwerpen. Voor wie het zich afvraagt: mijn enthousiasme in deze blogpost is eerlijk en oprecht, en geenszins commercieel geïnspireerd.


Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs