Internetpret #1

vrijdag 17 juni 2016




















"Ik verveel mij". Zei niemand ooit nog, sinds de uitvinding van het internet. Het www is een onuitputtelijke bron van informatie, entertainment en heel veel (al dan niet gefundeerde) meningen. Soms vermoeiend, maar saai, dat nooit.

1 van de dingen die ik geweldig vind aan internet, is de ongelofelijke diversiteit. Het is een winkel waarin iedereen ter wereld zijn goesting vindt. Waar je voor de meeste dingen bovendien niet eens hoeft te betalen. Een plaats waar je kort en gericht op zoek kan gaan naar iets, maar waar je ook uren doelloos kan ronddwalen. Meteen ook één van mijn favoriete tijdverdrijven. Ik spring dan van Wikipediapagina's over seriemoordenaars over foto's van exotische stranden naar artikels over de beste manier om lasagne te maken alsof het niets is, en ik heb ondertussen de tijd van mijn leven.

De internetvondsten die me de afgelopen tijd deden lachen, nadenken en/of een traantje deden wegpinken, zet ik in deze blogpost graag even op een rij. Ik denk erover om daar misschien een terugkerend rubriekje van te maken (ere wie ere toekomt: ik vond dat altijd plezant om te lezen bij Tales from the Crib), maar we zullen wel zien waar dat schip strandt. Komt ie:

* Vrouwen zonder kinderen zijn zich er misschien niet zo van bewust, maar op het internet vechten moeders heelder veldslagen met elkaar uit in de commentsecties op Facebook en blogs. Absoluut niet fraai om te lezen. Een lichtpuntje in die mommy wars zijn de heerlijk nuchtere columns van de Nederlandse Sarah Sluimer. Hier en hier (let op: je kan doorklikken) te vinden.

* Kinderen hebben is trouwens niet alleen maar kommer en kwel. Je kan ook al eens goed lachen met die kleine fuckers, getuige dit overzicht.

* Hoe schattig is prins George hier trouwens?

* Daniel Radcliffe = baas! Ziehier het bewijs

* Allez dan, nog iets Harry Potter-related. Na het lezen van dit artikel zag ik een tattoo ineens wel zitten.

* Hilarisch herkenbaar voor iedereen die ooit een yogales heeft gevolgd: deze cartoons van Becky Barnicoat. De nummer 2, dat ben ik! :)

* Carpoolen met Chris Martin van Coldplay, hoe cool zou dat zijn? Heel cool, ondervond ook televisiepresentator James Corden aan den lijve (alle filmpjes uit de reeks Carpool Karaoke zijn aanraders, dus doorklikken is sterk aanbevolen)

* Ik heb een dikke boon voor Jimmy Kimmel, die in Amerika zijn eigen tv-show heeft. Ik heb eerlijk waar nog niks van hem gezien dat ik niet grappig vond. Deze parodie op datingprogramma's "The Bachelor" en "The Bachelorette" is gewoon schitterend.

*  Nood aan achtergrondmuziek tijdens het surfen? Luister dan zeker eens naar deze live-opname van de zusjes van First Aid Kit. Staat hier al weken op repeat.

* Altijd lachen: West-Vlamingen die zich verstaanbaar proberen te maken. De jongen in de video is naast een bijzonder getalenteerde muzikant ook mijn schoonbroer, wat wil zeggen dat ik soms privéles aan de eettafel krijg, haha!

* En tenslotte nog wat hondjes om af te sluiten. Want daar kunnen er nooit genoeg van zijn <3

Kernboodschap van deze post: honderdduizend hartjes voor het internet. Minstens.


















Nog meer internetverstrooiing is altijd welkom. Zijn er nog Youtube-filmpjes met stuntelige honden of dansende baby's die ik hier niet heb vermeld, of artikels die ik zeker moet lezen? Verras me in de comments!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs