100 volstrekt willekeurige en nutteloze weetjes

vrijdag 22 augustus 2014


1. Mijn initialen zijn CW of WC. Ik vind dat eigenlijk feitelijk wel grappig.
2. Ik ben in 2013 getrouwd
3. Mijn Pinterest-obsessie dateert uit die periode
4. Alsook mijn fascinatie voor Amerikaanse trouwprogramma's (favorieten zijn Four Weddings, Say yes to the dress en Don't tell the bride)
5. Als kind wou ik later in de Zoo gaan werken. Of "iets doen met schrijven"
6. Het is uiteindelijk dat laatste geworden
7. Ik ben meer een honden- dan een kattenmens
8. Helaas heb ik op dit moment geen hond
9. Dat zal een projectje worden voor na mijn pensioen 
10. Meteen ook één van de vele redenen waarom ik nu al uitkijk naar die periode
11. Thuis hadden we meer dan 10 jaar lang een Beagle. Geweldig coole honden!
12. Vroeger wou ik ook een paard of een pony. Mijn papa zei dan altijd dat ik paarden binnen de kortste keren minder interessant zou vinden dan jongens. Een verstandige mens, mijn vader.
13. Ik was er als kind van overtuigd dat ik later op een boerderij zou gaan wonen. Omringd door dieren. Een beetje zoals Doornroosje tijdens haar verbanning naar het platteland.
14. Nu ben ik blij dat ik niet op de boerenbuiten woon. Ik zou me dood vervelen. Grote steden geven me energie.
15. Met ons huis in een middelgrote provinciestad heb ik dus finaal het beste van beide werelden binnen handbereik.
16. De meeste vrouwen kopen graag schoenen of handtassen. Ik heb dan weer heel veel jassen.
17. Oorbellen draag ik dan weer nooit, wegens geen gaatjes (meer)
18. Mijn lievelingsaccessoire is gewoon mijn zonnebril: een bruine Ray Ban Wayfarer, die ik altijd bij heb, winter of zomer
19. Lang over getwijfeld, maar uiteindelijk toch gekocht. Van mijn eerste loon.
20. Een paar keer ben ik hem bijna of helemaal kwijt geweest, maar finaal heb ik hem na 4 jaar nog altijd. Een hele prestatie eigenlijk, als ik erbij nadenk...
21. Ik ben van nature een beetje een sloddervos. Working on it!
22. Ik vind het een gek idee dat ik nu ouder ben dan de leden van de Spice Girls toen ik fan van ze was
23. Ik heb nog nooit serieus op dieet geweest.
24. En maar goed ook, want ik ben een stuk chagrijn als ik honger heb!
25. Ik zou trouwens gek worden als ik geen paprikachips van Lays meer zou mogen eten
26. Als sporten niet gezond zou zijn, dan zou ik het waarschijnlijk ook niet doen
27. Ik was vroeger een beetje verliefd op Heath Ledger.
28. Toen ik hoorde dat hij was gestorven, zat ik midden in de examenperiode op de universiteit. Ik ben huilend mijn bed in gekropen, en heb die avond niet meer verder gestudeerd.
29. Tegenwoordig vind ik Javier Bardem best wel te pruimen
30. Al kijken mensen altijd raar als ik dat zeg
31. "Zeil je voor het eerst" van Bart Kaëll is een topschijf
32. Maar o wee als de DJ deze plaat durft af te zetten voor de gitaarsolo in het midden is geweest!
33. Ik heb soms oprecht heimwee naar mijn studentenjaren
34. Naar het middelbaar dan weer absoluut niet
35. Ik ben een scoutsmieke, maar kan niet kaartlezen
36. Gelukkig heb ik wel genoeg andere dingen overgehouden aan mijn scoutsperiode
37. Een lief bijvoorbeeld
38. Ook 9 zotte vriendinnen
39. Een totemnaam (eerlijke bij, aangenaam!)
40. En niet te vergeten: kick-ass macramé-skills!
41. Op één of andere manier neig ik altijd naar groen als er een kleur gekozen moet worden
42. Aan geel heb ik dan weer een stronthekel
43. En nee, dit zegt niet persé iets over mijn politieke voorkeur
44. Ik vind Jens de lelijkste naam ooit (sorry, Jensen!)
45. Ik ben ooit mijn lievelingsknuffel verloren op de luchthaven. Zwarte dag in mijn bestaan.
46. Af en toe steekt mijn innerlijke Bartel Van Riet de kop op, en begin ik als een gek in de tuin te werken
47. Helaas gebeurt dat gemiddeld maar 2 keer per jaar
48. Ik heb ook nog nooit in mijn leven het gras afgereden, nu ik erover nadenk. Dringend eens proberen!
49. Als ik op zaterdag langs ga bij mijn oma, dan eten wij altijd kip van't spit met kroketten en appelmoes
50. Al 28 jaar
51. Ik vind dat het beste eten ooit!
52. Ik heb onlangs nog eens in een hostel op een slaapzaal geslapen
53. Ik ben toen tot de conclusie gekomen dat ik daar te oud voor ben geworden
54. Ik heb een supergoeie smartphone, maar doe daar niet veel meer mee dan bellen, smsen, foto's maken en af en toe de wifi gebruiken.
55. Ik heb geen 3G-abonnement, en vind dat eigenlijk best zo
56. Ik vind altijd bereikbaar en online kunnen zijn feitelijk maar griezelig
57. Mensen die mij goed kennen en die het dus kunnen weten, vinden dat ik gierig ben
58. Zelf noem ik dat liever "prijsbewust", of "voorbereid op slechtere financiële tijden"
59. Maar eigenlijk vind ik dat absoluut geen slechte eigenschap
60. Zo ben ik intussen een meester in shoppen tijdens de solden
61. Al probeer ik de laatste tijd wel minder kleren te kopen, omdat ik eigenlijk al genoeg heb
62. Wat ik wel al eens graag aanschaf, is een bos snijbloemen
63. Tijdschriften kopen vind ik dan weer echt geldverspilling
64. En dus ben ik altijd blij als ik op de trein, bij mijn ouders of bij de kapper mijn schade kan inhalen
65. Nu we het er toch over hebben: ik ga even graag naar de kapper als naar de tandarts. Niet, dus.
66. Ik heb altijd en overal een flesje water bij, omdat ik permanent dorst heb
67. Ik kan belachelijk goed tegen mijn verlies. Winnen of verliezen, maakt voor mij eigenlijk niks uit.
68. Ik ben geen fan van leggings
69. Waarschijnlijk heb ik meer uren besteed aan de boeken en films van Harry Potter dan de gemiddelde mens op deze planeet
70. Ik ben ooit 4 maanden werkloos geweest. Ergste periode in mijn leven tot nu toe.
71. Ik vind "Paradise" het beste nummer van Coldplay. Al is "Fix you" zeker een mooie tweede.
72. Ik heb 1 zus, maar had eigenlijk ook nog graag een broer gehad
73. Ik lees nooit, maar dan ook nooit, de secties sport en beurs in de kranten
74. Op dit moment overweeg ik ernstig om me aan te sluiten bij een leesclub
75. Veel dingen die ik vroeger geweldig vond, vind ik nu om één of andere reden veel minder leuk
76. Paardrijden bijvoorbeeld. Een paar jaar geleden nog eens geprobeerd. Na afloop flauwgevallen.
77. Of Kerstmis. Nog altijd gezellig, maar de magische glans die die feestdag vroeger had, is jammer genoeg verdwenen.
78. Disneyland Parijs is tot nu toe de enige uitzondering op de regel
79. Ik download geen muziek of films
80. Niet omdat ik er principieel tegen ben, maar omdat ik te lui ben om me erin te verdiepen
81. Ik drink nog maar sinds een jaar of 2 koffie. Met dank aan het Nespresso-apparaat op het werk
82. Ik vind Blake Lively en Liv Tyler belachelijk mooie vrouwen
83. Mijn lievelingschocolade is de praliné van Côte d'or
84. Ik vind dat Orangina niet de erkenning krijgt die het verdient
85. Hoewel ik soms twijfel of ik er niet te oud voor ben geworden, voel ik me altijd belachelijk cool als ik mijn Allstars draag
86. Ik had vroeger absoluut niets met de videoclips op TMF en MTV, waar mijn klasgenoten na school altijd naar keken
87. Ik ben geen ochtendmens (grootste understatement uit deze lijst, btw)
88. Op niet-professionele afspraken kom ik vaker te laat dan me lief is. Opnieuw: ik werk eraan.
89. Van boodschappen doen word ik zenuwachtig
90. Ik maak niet graag weekmenu's, omdat ik liever de dag zelf kies wat ik ga eten
91. Er is ook altijd teveel volk, en teveel keuzes die gemaakt moeten worden
92. Ik kan ook gewoon niet goed met die winkelkarretjes rijden
93. Naar de markt gaan af en toe vind ik dan weer wel tof
94. Ik ben opgegroeid in een bedevaartsoord. Toch ben ik niet gelovig.
95. Ik lak graag mijn nagels.Voor de handeling, maar ook voor het resultaat.
96. Ik word er ook steeds beter in. En dat terwijl ik van nature redelijk onhandig ben (ook een understatement, zullen kwatongen beweren)
97. Ik eet nooit een oneven aantal koekjes of snoepjes. Nooit één of drie dus, doe mij maar twee of vier stuks!
98. Ik schrijf liever met een blauwe dan met een zwarte stylo
99. Lijstjes lezen en invullen vind ik de max
100. Maar stiekem vind ik het toch niet erg dat deze ten einde is!



Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs