Dingen waar ik (veel) minder enthousiast over ben dan de gemiddelde mens

dinsdag 21 oktober 2014

Ja, nog maar eens een lijstje. Ik pleit schuldig: dat schrijf ik graag, en dat lees ik zelf ook graag. Hopelijk jullie ook!

Over deze heb ik een paar treinritten lang goed nagedacht. Dit is een (willekeurige en ongetwijfeld onvolledige) opsomming van dingen waar ik (veel) minder weg van ben dan sommige van mijn medemensen:

Gin tonic: wie heeft in godsnaam ooit bedacht dat dit terug in is? Qua smaak en geur toch iets wat ik met doktersbezoeken blijf associëren. Sorry, cocktailboys & girls!

Piercings & tatoeages: soms vreselijk knap op een ander, maar absoluut niks voor mij

Homeparties à la Tupperware: ik ga nog liever mijn badkamer kuisen dan dat ik hier vrijwillig een vrijdagavond aan spendeer. En dat wil toch wel wat zeggen, in mijn geval!

Klassenreünies: of nee, correctie: misschien ga ik nog wel liever naar een homeparty dan naar een klassenreünie...

Eten in een wokrestaurant: someone, please shoot me!

All-in vakanties: de hele dag cocktails drinken, meedoen met het overenthousiaste animatieteam of één van de 5 zwembaden uittesten? Nee, liever niet.

Foursquare: kan iemand mij uitleggen waarom mensen graag willen dat andere mensen weten waar ze zijn, en dat 24 uur per dag? En in welke zin dat verschilt van "Big Brother is watching you"?

Drum & Bass: wie mij kan leren hoe ik hierop moet dansen zonder er als een malloot uit te zien, mag dat eens komen demonstreren

Olijven: zout en glibberig. Punt.

Primark: De rijen. De mensenmassa's. De kleren en schoenen die er mooi uitzien van ver, maar eigenlijk verre van mooi zijn...

Abercrombie & Fitch: al geen fan toen de winkel nog gewoon saaie sweaters en polo's verkocht, maar nog minder toen de arrogante uitspraken van de CEO en het, euhm, bizarre personeelsbeleid van de keten uitlekte in de pers (zie daarvoor hier en hier). Wat een overroepen kutwinkel!

Nike Air Max: wel OK om in te sporten. Maar onder een skinnyjeans zonder kousen of -the horror!- onder een kleedje of rok ziet het er gewoon belachelijk uit. Binnen een paar jaar gaan de fashionbloggers mij waarschijnlijk bijtreden.

The Voice van Vlaanderen: yet another dumb talent show, net wat we nodig hadden!

Beyoncé: redelijk geweldig bij Destiny's Child, maar van haar solowerk word ik niet warm of koud, eerlijk gezegd...

Hashtags: #waarom #lieve #god #oh #waarom

Sudoku's: geen rocket science, maar toch heb ik er nog nooit één volledig opgelost. En ja, dat frustreert me soms.

Starbucks: overpriced koffie in een kartonnen beker. Lekker, echt lekker! (not)

Lipgloss: dat blinkt belachelijk hard, en uw haar blijft eraan plakken als het waait!

Orchideeën: ooit worden dit de nieuwe sanseveria's: zo fout dat het weer tof wordt. Alleen jammer dat ze minder onderhoudsvriendelijk zijn.

En last but not least: Blokken en Ben Crabbé

Check sambal.be voor meer flauwe woordgrapjes van het Orakel uit Tienen


Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs